Пераемнасць дашкольнай і пачатковай школьнай адукацыі

Рэкамендацыі настаўнікам па адаптацыі першакласнікаў

 

  1. Забяспечыць аптымальны працэс фізіялагічнай адаптацыі, г. зн. памятаць, што доўгае напружанне, стома і ператамленне могуць каштаваць здароўя дзіцяці. г. зн.:

забяспечыць своечасовую змену відаў дзейнасці;

не даваць заданні, якія патрабуюць працяглага засяроджвання погляду на адным прадмеце, манатонных рухаў;

адводзіць больш увагі і часу на практычныя дзеянні з прадметамі, працы з нагляднасцю;

выкарыстоўваць зберагальны рэжым, які ўключае ў сябе прагулкі, фізічныя практыкаванні для ўзняцця мышачнага тонусу.

 2. Варта паклапаціцца аб адборы і выкарыстанні на ўроках спецыяльных практыкаванняў, якія дапамагаюць дзецям хутчэй увайсці ў нязвыклы для іх свет школьнага жыцця, асвоіць новую сацыяльную пазіцыю школьніка.

  3. Сістэматычна праводзіць індывідуальную работу з дзецьмі, якія маюць цяжкасці ў адаптацыі.

 4. Забяспечыць дыферэнцыраваны і індывідуальны падыход да дзяцей, якія маюць асаблівасці ў псіхафізічным развіцці і паводзінах (калі такія ёсць у класе): леварукія, сіндром гіперактыўнасці, сарамлівасць, неўрозы і др.

 5. Неабходна памятаць, што працэс адаптацыі дзіцяці шмат у чым залежыць ад становішча ў класе, ад таго, наколькі цікава, камфортна, бяспечна адчувае сябе дзіця падчас урокаў, у сітуацыях узаемадзеяння з настаўнікам і аднакласнікамі.

 6. Выкарыстоўваючы гульнявыя псіхалагічныя методыкі, настаўнік можа стварыць у класе атмасферу добразычлівасці і канструктыўнага ўзаемадзеяння, якая дазваляе дзецям аслабіць унутранае напружанне, пазнаёміцца адзін з адным, пасябраваць.

  7. Уключыць дзяцей, якія займаюць нізкае статутнае становішча ў групе аднагодкаў, у грамадска значную дзейнасць, павялічваючы іх аўтарытэт і самаацэнку.

 8. Дапамагчы дзецям арганізаваць сваю дзейнасць, паўтараючы паслядоўнасць дзеянняў з урока на ўрок.

  9. Заахвочваць дзяцей, якія задаюць пытанні, калі ім нешта незразумела. Станоўча ставіцца да таго, што першакласнікі схільныя спытаць адно і тое ж некалькі разоў.

 10. Арганізаваць асабістыя зносіны з кожным вучнем свайго класа. Будзьце ў курсе іх радасцяў і перажыванняў.

Крыніца: Інтэрнэт-сайт https://konvelishki.schools.by/pages/preemstvennost-doshkolnogo-i-nachalnogo-obrazovanija

Загадчык                         А.Р.Груша

згарнуць

Падрыхтоўка дзяцей да школы

 

  Сярод функцый, якія выконвае дзіцячы сад у сістэме народнай адукацыі, акрамя ўсебаковага развіцця дзіцяці, вялікае месца займае падрыхтоўка дзяцей да школы. Ад таго, наколькі якасна і своечасова будзе падрыхтаваны дашкольнік, шмат у чым залежыць паспяховасць у яго далейшым навучанні.

   Падрыхтоўка дзяцей да школы ў дзіцячым садзе ўключае ў сябе дзве асноўныя задачы: усебаковае выхаванне (фізічнае, разумовае, маральнае, эстэтычнае) і спецыяльная падрыхтоўка да засваення школьных прадметаў.

    Работа выхавальніка па фарміраванні гатоўнасці дзіцяці да школы ўключае ў сябе:

выпрацоўка ў дзяцей уяўленняў аб занятках як важнай дзейнасці для набыцця ведаў. На аснове гэтага прадстаўлення ў дзіцяці выпрацоўваюцца актыўныя паводзіны на занятках (дбайнае выкананне заданняў, увага да слоў выхавальніка);

развіццё настойлівасці, адказнасці, самастойнасці, стараннасці. Іх сфарміраванасць вызначаецца ў імкненні дзіцяці авалодаць ведамі, уменнямі, прыкладаць для гэтага дастатковыя намаганні;

выхаванне ў дашкольніка вопыту дзейнасці ў калектыве і станоўчага станаўлення да аднагодак; засваенне спосабаў актыўнага ўздзеяння на аднагодкаў як удзельнікаў агульнай дзейнасці (уменне аказаць дапамогу, справядліва ацэньваць вынікі працы аднагодкаў, тактоўна адзначаць недахопы);

фарміраванне ў дзяцей навыкаў арганізаваных паводзін, вучэбнай дзейнасці ва ўмовах калектыву. Наяўнасць гэтых навыкаў аказвае істотны ўплыў на агульны працэс маральнага станаўлення асобы дзіцяці, робіць дашкольніка больш самастойным у выбары заняткаў, гульняў, дзейнасці па інтарэсах.

   Выхаванне і навучанне дзяцей у дзіцячым садзе носіць адукацыйны характар і ўлічвае два напрамкі атрымання дзецьмі ведаў і ўменняў: шырокія зносіны дзіцяці з дарослымі і аднагодкамі, і арганізаваны вучэбны працэс.

  У працэсе зносін з дарослымі і аднагодкамі дзіця атрымлівае разнастайныя звесткі, сярод якіх вылучаюць дзве групы ведаў і ўменняў. Першая прадугледжвае веды і ўменні, якімі дзеці могуць авалодаць у паўсядзённых зносінах. Другая катэгорыя ўключае веды і ўменні, якія падлягаюць засваенню дзецьмі на занятках. На занятках выхавальнік улічвае, як дзеці засвойваюць праграмны матэрыял, выконваюць заданні; правярае хуткасць і рацыянальнасць іх дзеянняў, наяўнасць розных уменняў і, нарэшце, вызначае ў іх здольнасць выконваць правільныя паводзіны.

  Вынікам развіцця дзіцяці ў дашкольным дзяцінстве з’яўляюцца перадумовы таго, што дзіця зможа прыстасавацца да ўмоў школы, прыступіць да сістэматычнай вучобы.

  Пры паступленні дзіцяці ў школу важна, каб яно мела не толькі развітую мову, але і падрыхтаваную руку, валодало зрокава-маторнай каардынацыяй. Недастатковае развіццё дробнай маторыкі рук у дзяцей старшага дашкольнага ўзросту, у далейшым можа прывесці да ўзнікнення негатыўных адносін да вучобы, трывожнага стану ў школе, слабай эмацыйна-валявой сферы дзіцяці, бо ўменне выконваць дробныя рухі з прадметамі развіваецца менавіта ў дашкольным узросце.

  Неабходна прадумваць заданні, каб яны прыносілі дзіцяці радасць, не дапускаючы нуды і ператамлення, імкнуцца выклікаць у дзяцей павышаную цікавасць, станоўчыя эмоцыі. Важнай часткай па развіцці дробнай маторыкі з’яўляюцца “пальчыкавыя гульні і практыкаванні”. Дзецям прапануецца з дапамогай разнастайных камбінацый пальцаў рук адлюстроўваць жывёл, людзей і прадметы.

 Шмат станоўчых эмоцый дзеці атрымліваюць, займаючыся з цуда-пясочніцай. З дапамогай пяску яны могуць ствараць пацешныя малюнкі. Падчас такіх практыкаванняў развіваецца ў дзяцей рэпрадуктыўнае і творчае ўяўленне, памяць, зрокава-маторная каардынацыя, вокамер, мова, дробныя рухі рук.

  Пажадана выкарыстоўваць такі прыём, як выкладванне з лічыльных палачак, запалак і шнуркоў. Гэта вельмі цікавы і эфектыўны спосаб работы па падрыхтоўцы дзяцей да навучання пісьму. Пры выкананні такіх заданняў у старшых дашкольнікаў развіваецца дробная маторыка рук, вокамер, творчае ўяўленне, памяць.

  Яшчэ ў рабоце карысна выкарыстоўваць крупы і насенне, вучыць дзяцей утрымліваць семачкі і крупы пальцамі; рабіць масаж далоняў з дапамогай гарошын; выкладваць геаметрычны або раслінны арнаменты, фігуркі людзей, жывёл, лічбы па апорных кропках або схемах ці маляваць іх па памяці; адгадваць навобмацак, у якім мяшочку ляжаць семачкі, збожжа, крупы, бабовыя. Праца з крупамі развівае ў дзяцей логіку, уяўленне, увагу, уседлівасць, тактыльныя адчуванні.

  Таксама праводзяцца цікавыя гульні з пластылінам, якія даюць магчымасць для агульнага развіцця дзіцяці. Перад лепкай чытаюцца казкі, загадваюцца загадкі, а дзеці лепяць найбольш упадабаныя персанажы.

   Дзецям вельмі падабаецца выкладванне каляровых шнуркоў па контуры якога-небудзь малюнка. Спачатку з дапамогай шнурочкаў дзеці выкладваюць контуры розных прадметаў і лічбаў, затым больш складаных кампазіцый. Трэба ўлічыць, што гэты занятак працаёмкі, таму не ва ўсіх дзяцей добра атрымліваецца.

  Добра вядома, што праца з нажніцамі практыкуе дзіця ў хуткай змене напружання і расслаблення дробнай мускулатуры рук. Такая работа дапамагае ў фарміраванні правільнага размеркавання мышачнай нагрузкі рукі.

  Выяўленчая дзейнасць дзіцяці ў дашкольным узросце з’яўляецца адным з натуральных спецыфічных дзіцячых відаў дзейнасці. Творчасць для іх – гэта адлюстраванне душэўнай працы. Не растаючыся з алоўкамі, фламастарамі, фарбамі, дзіця непрыкметна для сябе вучыцца назіраць, параўноўваць, думаць, фантазіраваць. Чым часцей дзіця трымае ў руках аловак ці пэндзаль, тым мацней замацоўваецца ўменне правільна трымаць аўтаручку, тым лягчэй будзе яму выводзіць першыя свае літары. Для дзіцяці звыклыя і знаёмыя сляды, якія пакідаюцца алоўкамі, фламастарамі, шарыкавай ручкай і пэндзлем, але дзіўным становіцца выкарыстанне пальчыкаў і далонек, пакамечанай паперай і ватавымі палачкамі.

  Калі мы хочам, каб нашы дзеці паспяхова вучыліся ў школе, мы павінны развіць у іх пазнавальную патрэбнасць, забяспечыць дастатковы ўзровень разумовай дзейнасці, даць неабходную сістэму ведаў аб навакольным асяроддзі.

Крыніца: Інтэрнэт-сайт  https://nsportal.ru/detskiy-sad/raznoe/2018/07/06/konsultatsiya-dlya-vospitateley-podgotovka-detey-k-shkole

Настаўнік пачатковых класаў 

ДУА “Заастравецкая сярэдняя школа Клецкага раёна”                      С.М.Бялаш

згарнуць

Формы арганізацыі пераемнасці дашкольнай і  першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі

 

    Пераемнасць - гэта не што іншае, як апора на мінулае, выкарыстанне і далейшае развіццё ведаў, навыкаў і ўменняў дзяцей, пашырэнне і паглыбленне гэтых ведаў, усведамленне таго, што ўжо вядома, на новым, больш высокім узроўні.  

   Пераемнасць прадугледжвае, з аднаго боку, суправаджэнне дзяцей у школу з узроўнем агульнага развіцця і выхавання, якія адказваюць патрабаванням школьнага навучання, з другога – апора школы на ўяўленні, уменні і навыкі, якія ўжо набыты дзецьмі дашкольнага ўзросту, іх далейшае выкарыстанне для рознабаковага развіцця.

  Дасягненню пераемнасці ў арганізацыі адукацыйнага працэсу садзейнічае практыка-арыентаваная і адрасная метадычная праца з настаўнікамі пачатковых класаў і выхавальнікамі дашкольнай адукацыі.          

   Педагогі цесна ўзаемадзейнічаюць адзін з адным для таго, каб пераход дзяцей з установы дашкольнай адукацыі ў школу быў лёгкім, і адаптацыя да новых умоў прайшла хутка.

   Узаемадзеянне ажыццяўляцца ў 2022/2023 навучальным годзе будзе праз такія формы работы з педагогамі:

  • круглы стол - «Гульнёвая дзейнасць у працэсе навучання дашкольнікаў і малодшых школьнікаў»;
  • семінар-практыкум - «Адзіныя падыходы да фарміравання асноў здаровага ладу жыцця ў дашкольнікаў і малодшых школьнікаў» ;
  • пасяджэнне школьнага метадычнага аб'яднання настаўнікаў пачатковых класаў з удзелам выхавальнікаў дашкольнай адукацыі -  «Візуалізацыя вучэбнай інфармацыі як неад'емная частка працэсу навучання дашкольнікаў і малодшых школьнікаў» – студзень).
  • узаеманаведванне заняткаў і ўрокаў кіраўніцтвам устаноў і педагогамі на працягу навучальнага года;
  • нарады пры дырэктару - Адаптацыя навучэнцаў 1 класа інтэграванага навучання і выхавання да навучання ў школе ў рамках курса "Уводзіны ў школьнае жыццё" (верасень), аб эфектыўнасці работы ўстаноў адукацыі (ясляў-сада і школы) па пытаннях навучання і развіцця дзяцей (май).

Формы работы з выхаванцамі:

  • стварэнне вугалка школьніка;
  • арганізацыя сюжэтна-ролевай гульні «Школа»;
  • падбор дыдактычных гульняў для падрыхтоўкі да школы па адукацыйных галінах «Элементарныя матэматычныя ўяўленні» («Вясёлыя лічбы», «Дзе схавалася лічба?», «Лічбачкі», «Лічылачка з Віні-пухам», «Лічбы на магнітах. 10 цікавых заданняў», «Матэматычныя пазлы», «Адгадай і назаві лічбу» , «Падрыхтоўка да навучання грамаце», «Развіццё маўлення і культура маўленчых зносін» («Скрэбус», «Гукі», «Маленькія словы», «Літары-сястрычкі», «Чытаем і складаем словы», «Азбука», «Адгадай літару» і іншыя);

экскурсіі і мэтавыя прагулкі ў школу (у бібліятэку, музей, спартыўную залу, класны пакой, экалагічны клас, музычны клас, этнаграфічны музей, музей жывёл);

  • арганізацыя і правядзенне адукацыйнай паслугі на платнай аснове па падрыхтоўцы да школы "Рыхтуемся да школы»

    У 2022/2023 навучальным годзе будзе наведваць 16 выхаванцаў, якія залічаны загадам № 236 ад 31.08.2022 года;

  • удзел вучняў школы ў музычных забавах, фізкультурным вольным часе для дашкольнікаў;
  • арганізацыя свята "Выпускны баль".

  Традыцыйна падчас канікул для навучэнцаў пачатковых класаў і дашкольнікаў праводзяцца наступныя мерапрыемствы:

  • забаўляльная праграма

"Разам весела гуляем" (лістапад);

  • музычны спектакль

"На дварэ зіма, каля елкі мітусня" (снежань);

  • вернісаж малюнкаў

"Вясновая капель" (красавік);

  • спартыўныя спаборніцтвы

"Стартуем разам" (красавік).

   Вучні пачатковых класаў на занятках па інтарэсах "Чароўная майстэрня" вырабляюць дэманстрацыйны і раздатачны матэрыял для заняткаў па адукацыйнай галіне "Элементарныя матэматычныя ўяўленні".

  Вучні педагагічнай групы ХІ класа спрабуюць сябе ў ролі выхавальнікаў і з задавальненнем праводзяць заняткі, гуляюць у гульні, чытаюць казкі.

  Неад'емлімай часткай работы па пераемнасці з'яўляецца супрацоўніцтва з сям'ёй. Супрацоўніцтва з сям’ёй адбываецца праз наступныя формы работы:

  • дзень адчыненых дзвярэй, які традыцыйна ў школе праходзіць два разы на год (снежань, красавік);
  • бацькоўскія сходы з удзелам намесніка дырэктара па вучэбнай рабоце, настаўніка пачатковых класаў, які ў будучым годзе будзе працаваць у 1 класе, педагога-псіхолага, педагога сацыяльнага і настаўніка-дэфектолага, на якіх абмяркоўваюцца праблемы падрыхтоўкі дзяцей да школы (красавік);
  • У старшай групе выхавальнікамі дашкольнай адукацыі аформлены інфармацыйны стэнд для бацькоў «Хутка ў школу", папкі-перасоўкі, дзе размяшчаецца матэрыял (памяткі, рэкамендацыі, кансультацыі, парады, буклеты, тэсты). Прапанаваная інфармацыя для законных прадтаўнікоў адлюстроўвае праблемныя пытанні па падрыхтоўцы дзяцей да школы.
  • Да афармлення матэрыялу прыцягваюцца і настаўнікі пачатковых класаў, якія таксама кансульціруюць, даюць практычныя парады па падрыхтоўцы да школы.
  • Запатрабаванымі сярод законных прадстаўнікоў з’яўляюцца і індывідуальныя кансультацыі педагога-псіхолага "Першы раз у першы клас", сацыяльнага педагога "Як навучыць дзіця не баяцца школы? ".
  • У цэлым праца з законнымі прадстаўнікамі прадугледжвае падтрыманне і захаванне партнёрскіх, канструктыўных адносін і накіравана на фарміраванне кампетэнцый законных прадстаўнікоў у пытаннях выхавання дзяцей.

  Такім чынам, можна сказаць, што дзве ўстановы адукацыі (установа дашкольнай адукацыі і ўстанова сярэдняй адукацыі працуюць не ізалявана, а ў цеснай узаемасувязі, што дазваляе школе арганізаваць адукацыйны працэс з апорай на развіццё, якое дзеці атрымліваюць у дзіцячым садзе, а выхавальнікі працуюць з арыентацыяй на адукацыйную дзейнасць ў школе.

  Сістэма работы па пераемнасці дае магчымасць выхаванцам лёгка адаптавацца да школьнага асяроддзя.

Загадчык                                                                                   А.Р.Груша

Намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце 

ДУА "Заастравецкая сярэдняя школа Клецкага раёна"                 А.М.Кішко                   

згарнуць

Што павінна ведаць дзіця ў шэсць гадоў

Прыкладныя нормы ступені сфарміраванасці псіхічных працэсаў вашага дзіцяці ў гэтым узросце. Вы можаце праверыць яго патэнцыяльныя магчымасці ў розных накірунках ведаў, даведацца, у якіх накірунках ведаў Ваша дзіця мае поспех, а ў якіх патрабуецца дадатковая ўвага і час.

     Што павінна ведаць і ўмець дзіця 6-ці гадоў.

-  умець вырашаць найпростыя задачы і галаваломкі;

- умець адымаць і дадаваць да ліку;

- вызначаць накірунак: наперад, назад, направа, налева, уверх, уніз;

- лічыць прадметы ў межах 10;

 - параўноўваць лікі: роўнасці - няроўнасці, больш - менш;

-  разумець і правільна адказваць на пытанні: Колькі? Які? Які па ліку?;

- ведаць склад лікаў першага дзясятка;

- ведаць такія геаметрычныя фігуры: квадрат, прамавугольнік, круг, трохвугольнік , трапецыя, ромб; геаметрычныя целы: куб, шар, цыліндр, піраміда;

- ведаць знакі "+", "-", "=", "<;" і ">;";

- умець складаць і рашаць задачы ў адно дзеянне на складанне і адніманне;

- можа падзяліць круг, квадрат на дзве і чатыры роўныя часткі;

- ведаць прамы і адваротны парадак лікавага раду;

- умець выконваць заданні, у якіх неабходна выявіць заканамернасць і прадоўжыць рад з прапанаваных прадметаў;

-  знаходзіць лішні прадмет з 4-5 прапанаваных прадметаў;

- умець складаць апавяданне па прапанаваным малюнку, умець заканчваць апавяданне (прыдумваць канец);

- умець падзяляць прапанаваныя прадметы на дзве групы і знаходзіць для кожнай групы агульныя прыкметы;

-  называць сваё імя, прозвішча, колькі яму гадоў, называць горад у якім жыве, як завуць бацькоў, колькі ім гадоў, дзе і кім яны працуюць;

- ведаць хатні адрас, нумар хатняга тэлефона;

- маўленне ў дзіцяці павінна быць максімальна набліжана да дарослага маўлення (па якасці);

-  ведаць, што такое інтанацыя, павінен карыстацца ёю для выказвання сваіх эмоцый;

-  умець фармуліраваць і задаваць пытанні, будаваць разважанні, спрачацца;

-  умець весці дыялог і маналог;

- павінна ведаць шмат на памяць вывучаных вершаў. Расказваць яно павінна з інтанацыяй;

-  ведаць назвы ўсіх навакольных яго прадметаў: мэбля, посуд, адзенне, бытавыя і электрапрыборы, раслін, жывёл, з'яў прыроды, назвы любімых мультфільмаў, казак, кніжак, імёны любімых герояў;

-  умець тэлефанаваць па тэлефоне;

-  ведаць як зацягнуць нітку ў іголку, як прышыць гузік;

-  умець вясці сябе за сталом;

-  самастойна чысціць зубы, паласкаць рот пасля прыёму ежы;

 -  умець зашпільваць гузікі, завязваць шнуркі;

 -  умець сачыць за прычоскай, за пазногцямі і станам вопраткі;

-  ведаць, для чаго патрэбен святлафор, для чаго патрэбен кожны колер святлафора, як і дзе можна пераходзіць дарогу;

-  ведаць назву  месяца, паслядоўнасць дзён тыдня.

Поспехаў  Вам і Вашым дзецям!

Крыніца: Інтарнэт-сайт http://pedportal.net

Выхавальнік дашкольнай адукацыі                            Т.Л.Тамашэня

згарнуць

Маленькі чалавек ідзе ў школу

     Маленькі чалавек ідзе ў школу. Хвалююцца ўсе: і дзіця, і бацькі, і педагогі. Якім будзе яго шлях: цяжкім і цярністым ці лёгкім і радасным?

    Палегчыць гэты шлях павінны мы, дарослыя. Таму ў цяперашні час неабходнасць захавання цэласнасці адукацыйнага асяроддзя адносіцца да ліку найважнейшых прыярытэтаў развіцця адукацыі ў Беларусі.

    Разгляд арганізацыі педагагічнага працэсу ў дзіцячым садзе і пачатковай школе, зместу і методыкі навучання і выхавання дазваляе ўбачыць істотныя адрозненні.

    Для ўстановы дашкольнай адукацыі характэрна адсутнасць абавязковага мінімуму засваення інфармацыі і ацэнкі ведаў у балах, сумесныя бытавая, гульнявая, пазнавальная дзейнасць, нефармальныя зносіны з дарослым.

      У пачатковай школе амаль уся арганізацыя педагагічнага працэсу накіравана на засваенне ведаў. Дзіця павінна быць гатовы не толькі да новай дзейнасці ў школе, але і да новага сацыяльнага становішча вучня, які мае свае правы і абавязкі. З пераходам з «хатняй» атмасферы дзіцячага садка ў больш афіцыйную абстаноўку школы жыццё дзіцяці пачынае падпарадкоўвацца сістэме строгіх правілаў.

    Пераемнасць - бесперапынны працэс выхавання і навучання дзіцяці, які мае агульныя і спецыфічныя мэты для кожнага ўзроставага перыяду. Гэта сувязь паміж рознымі ступенямі развiцця, сутнасць якой заключаецца ў захаванні тых ці іншых элементаў цэлага або асобных характарыстык пры пераходзе да новага стану.

     Аднак варта адзначыць, што пераемнасць двух этапаў вучэбна-выхаваўчага працэсу - у дзіцячым садзе і школе не зводзіцца, да псіхалагічнай і інтэлектуальнай гатоўнасці дзіцяці да навучання.

     Фарміраванне гатоўнасці да навучання ў школе азначае стварэнне ў дзяцей перадумоў для паспяховага засваення вучэбнай праграмы і ўваходжання ў вучнёўскі калектыў. Гэта працяглы і складаны працэс, мэтай якога з'яўляецца ўсебаковае развіццё дашкольнікаў.

     У адпаведнасці з гэтым, развіццё асобы дзіцяці на кожным новым для яго этапе ўключае тры фазы:

  Адаптацыю - засваенне норм і спосабаў, якія раяць бацькі і дарослыя, паводзінаў ва ўмовах узаемадзеяння з імі і дзяцей адзін з адным,
  Індывідуалізацыю - імкненне дзіцяці вылучыцца сярод іншых дзяцей, пазітыўна вызначыцца ў розных відах дзейнасці, арыентаваных не столькі на ацэнку іншых дзяцей, колькі на настаўнікаў і выхавальнікаў;
  Інтэграцыю - узгадненне неўсвядомленага імкнення дашкольніка пазначыць сваімі дзеяннямі ўласную асобу з гатоўнасцю дарослых прыняць у ім толькі тое, што адпавядае найважнейшай задачы - забеспячэнню пераходу дзіцяці на новы этап грамадскага выхавання - у школу.
   Установа дашкольнай адукацыі і школа накіраваны на рэалізацыю двух мэтаў - падрыхтаваць дзіця дашкольнага ўзросту да навучання ў школе і ў пачатковай школе закласці аснову для далейшага актыўнага навучання.

Крыніца: Інтарнэт-сайт http://pedportal.net

Выхавальнік дашкольнай адукацыі                    Т.М.Кружыліна

згарнуць