План работы па рэалізацыі праекта "Зялёная школа"
План работы
па рэалізацыі адукацыйнага праекта
"Зялёная школа"
на 2023/2024 навучальны год
Мэта праекта: фарміраванне экалагічна граматнай асобы, якая валодае практычнымі навыкамі ў экалагічным і прыродаахоўным напрамку.
- «БІЯРАЗНАСТАЙНАСЦЬ»
Мэта: арганізацыя дзейнасці выхаванцаў, якая накіравана на вывучэнне відавой разнастайнасці раслін і жывёл прыроднага акружэння ўстановы дашкольнай адукацыі, вывучэнне спосабаў захавання і павелічэння відавой разнастайнасці.
1.1 Вывучэнне разнастайнасці тыповых (карэнныя расліны прыроднай флоры дадзенай мясцовасці) і нетыповых (някарэнныя, неўласцівыя для дадзенай тэрыторыі) дрэў і кустоў на тэрыторыі ўстановы дашкольнай адукацыі і прылеглай да ўстановы дашкольнай адукацыі тэрыторыі. |
|||
|
Накірункі, тэма |
Форма работы |
Час правядзення |
1.1.1 |
Што расце на тэрыторыі нашага дзіцячага сада? Знаёмімся з дрэвамі і хмызнякамі |
Экскурсія-назіранне |
кастрычнік 2023 |
1.1.2 |
Зберажом прыроду - наш зялёны дом |
Распрацоўка і афармленне памятак |
кастрычнік 2023 |
1.1.3 |
"Чароўныя фарбы восені" |
Конкурс на лепшы букет з апаўшых лістоў |
кастрычнік 2023 |
1.1.4 |
Экаёлачка |
Выраб навагодніх елачак з падручнага матэрыялу |
снежань 2023 |
1.1.5 |
Дрэвы і кусты зімой |
Экскурсія-назіранне |
студзень 2024 |
1.1.6 |
«Экалагічная мазаіка: дрэвы і кусты» |
Заняткі па адукацыйнай галіне «Дзіця і прырода». |
люты 2024 |
1.1.7 |
Даведайся па апісанні (дрэвы і кусты) |
Гульня-віктарына |
красавік 2024 |
1.1.8 |
Новы зялёны сябар нашага дзіцячага сада |
Працоўны дэсант (пасадка дрэў і кустоў) |
май 2024 |
1.1.9 |
"Як даглядаць за пасаджанымі дрэвамі?" |
Гутарка з выхаван-цамі ўстановы дашкольнай адукацыі |
чэрвень 2024 |
1.2 |
Вывучэнне відавой разнастайнасці дзікарослых травяністых раслін на тэрыторыі ўстановы дашкольнай адукацыі і прылеглай да ўстановы дашкольнай адукацыі тэрыторыі. |
||
1.2.1 |
Травяністыя расліны нашага сада |
Экскурсія-назіранне |
кастрычнік 2023 |
1.2.2 |
Агарод на акенцы |
Пасадка і догляд за расадай культурных раслін і кветак |
люты-сакавік 2024 |
1.2.3 |
Першацветы |
Назіранне на прагулцы |
красавік 2024 |
1.2.4 |
Клумба для матылькоў |
Стварэнне на тэрыторыі ўстановы дашкольнай адукацыі вугалка “клумба для матылькоў” |
май 2024 |
1.3 |
Вывучэнне разнастайнасці птушак на тэрыторыі ўстановы дашкольнай адукацыі або прылеглай да ўстановы дашкольнай адукацыі тэрыторыі. |
||
1.3.1 |
Восеньскія назіранні за птушкамі |
Экскурсія-назіранне |
лістапад 2023 |
1.3.2 |
Конкурс "На чыёй кармушцы больш птушак?" |
Выраб і размяшчэнне на тэрыторыі ўстановы кармушак, нарыхтоўка корму для птушак |
снежань 2023 |
1.3.4 |
Знаўцы птушак |
Гульня-віктарына |
сакавік 2024 |
1.3.5 |
Акцыя “Кожнай птушцы патрэбен дом” |
Удзел законных прадстаўнікоў у акцыі (выраб шпакоўняў) |
сакавік-красавік 2024 |
1.3.5 |
“Птушкі маёй краіны” |
Выстава малюнкаў |
|
1.4 |
Вывучэнне разнастайнасці наземных насякомых на тэрыторыі ўстановы дашкольнай адукацыі. |
||
1.4.1 |
Знаёмыя насякомыя |
Афармленне лепбука |
студзень 2024 |
1.4.2 |
У госці да мурашніка |
Гутарка-разважанне выхаванцамі на прыпынку экалагіч-най сцяжынкі |
красавік 2024 |
1.4.3 |
"Шкодных жывёл не бывае" |
Гутарка-разважанне з выхаванцамі |
май 2024 |
1.4.4 |
“Самы прыгожы матылёк” |
Конкурс дзіцячых малюнкаў |
чэрвень 2024 |
- «ЭНЕРГАЗБЕРАЖЭННЕ»
Мэта: фарміраванне свядомых адносін у выхаванцаў і дарослых да зберажэння і эканоміі энергарэсурсаў ва ўстанове дашкольнай адукацыі і дома
2.1 |
Адкуль бярэцца электрычнасць |
Занятак-прэзентацыя |
кастрычнік 2023 |
2.2 |
Дзе жыве электрычнасць у дзіцячым садзе |
Экскурсія па ўстанове дашкольнай адукацыі
|
кастрычнік 2023 |
2.3 |
“Зэканомім энергію” |
Конкурс малюнкаў |
лістапад 2023 |
2.4 |
“З павагай да энэргазберажэння!” |
Тэматычнае мерапрыемства да міжнароднага дня энэргазберажэння |
лістапад 2023 |
2.5 |
Эканомім і берагом! |
Складанне плана дзеянняў па зберажэнні электра-энергіі і цяпла ў дашкольнай уста-нове. |
снежань 2023 |
2.6 |
Энергазберажэнне - гэта важна! |
Афармленне наглядна-інфарма-цыйных матэрыялаў для бацькоў па тэме энергазберажэння ў бацькоўскіх кутках груп |
красавік 2024 |
2.7 |
Увага! Эканомім і беражом! |
Размяшчэнне дзіцячых малюнкаў-напаміналак у месцах спажывання энергіі |
май 2024 |
3.«ВАДАЗБЕРАЖЭННЕ»
Мэта: далучыць дзяцей і дарослых да рацыянальнага выкарыстання вады праз розныя віды і формы сумеснай адукацыйнай і пошукава-даследчай дзейнасці.
3.1. |
Адкуль бярэцца вада? |
Гутарка-разважанне |
лістапад 2023 |
3.2 |
Дзе жывуць каплі ў дзіцячым садзе? |
Вывучэнне патрэбнасці вады дзіцячым садзе? |
снежань 2023 |
3.3 |
Як зэканоміць ваду ў групе? |
Складанне плана дзеянняў па збера-жэнні вады ва ўстанове дашкольнай адукацыі на год. |
студзень 2024 |
3.4 |
Парады па эканомнаму выкарыстанню вады |
Афармленне наглядна-інфарма-цыйных матэрыялаў для законных прадстаўнікоў па тэме вадазберажэння ў бацькоўскіх кутках груп. |
сакавік 2024 |
3.5 |
З прыродай не жартуйце – ваду беражыце! |
Выраб і размяшчэнне дзіцячых малюнкаў-напаміналак у месцах расходу вады |
май 2024 |
3.6 |
Кропля зберажэ акіян |
Распрацоўка памятак для законных прадстаўнікоў. |
май 2024 |
- “АБЫХОДЖАННЕ З АДХОДАМІ”
Мэта: прыцягнуць увагу дзяцей і законных прадстаўнікоў да праблемы забруджвання навакольнага асяроддзя адходамі, вызначэнне спосабаў мінімізацыі адходаў, засваенне прыёмаў паасобнага збору смецця.
4.1 |
Адкуль бярэцца смецце |
Пазнавальная гутарка з выкарыстаннем мультымедыйнай прэзентацыі |
кастрычнік 2023 |
4.2 |
Парады па асобным зборы і здачы смецця |
Афармленне наглядна-інфарма-цыйных матэрыялаў для законных прадстаўнікоў па тэме рацыянальнага выка-рыстання адходаў у бацькоўскіх кутках груп |
Лістапад 2023 |
4.3 |
Смецце трэба раздзяляць, каб выкарыстоўваць зноў |
Устаноўка ў групах ёмістасцей для паасобнага збору смецця |
люты 2024 |
4.4 |
“Зробім наш дом чысцейшым!” |
Гутарка з выхаванцамі ўстановы дашкольнай адукацыі |
красавік 2024 |
4.5 |
Памяткі для законных прадстанікоў |
Складанне сямейнай памяткі па мінімізацыі адходаў, якія ўтвараюцца ў хатніх умовах |
май 2024 |
- “ІНФАРМАЦЫЙНА-ЭКАЛАГІЧНЫЯ МЕРАПРЫЕМСТВЫ
ПА РАБОЦЕ З МЯСЦОВЫМ ГРАМАДСТВАМ
(ЭКАЛАГІЧНЫЯ ІНІЦЫЯТЫВЫ)”
Мэта: рэалізацыя экалагічных ініцыятыў, удзел у экалагічных акцыях, інфармаванне аб экалагічных праблемах сваёй мясцовасці, далучэнне дзяцей і дарослых да рацыянальнага выкарыстання прыродных рэсурсаў
5.1. |
“Крышачкі замест грошай” |
Дабрачынная экалагічная акцыя |
на працягу года |
5.2 |
“Чароўныя фарбы восені” |
Конкурс букетаў з апаўшых лістоў |
кастрычнік 2023 |
5.3 |
Зберажом прыроду-наш зялёны дом |
Распрацоўка і афармленне памятак |
лістапад 2023 |
5.4 |
Захаваем жыццё дрэву |
Акцыя па зборы макулатуры |
кастрычнік – снежань 2023 |
5.5 |
“Зэканомім энергію” |
Конкурс малюнкаў |
лістапад 2023 |
5.6 |
Конкурс “На чыёй кармушцы больш птушак?” |
Выраб і размяшчэнне на тэрыторыі ўстановы кармушак, нарыхтоўка корму для птушак |
снежань 2023 |
5.7 |
“Зробім наш дом чысцейшым!” |
Гутарка з выхаванцамі ўстановы дашкольнай адукацыі |
красавік 2024 |
5.8 |
“Кожнай птушцы патрэбен дом!” |
Выраб шпакоўняў сумесна з законнымі прадстаўнікамі |
красавік 2024 |
5.9 |
“Птушкі маёй краіны” |
Выстава малюнкаў |
май 2024 |
5.10 |
Рацыянальнае выкарыстанне энергарэсурсаў дома |
Выраб сямейных памятак (сумесна выхаванцамі з законнымі прадстаў-нікамі) |
май 2024 |
5.11 |
Экакарэспандэнт |
Падрыхтоўка інфармацыйных матэрыялаў на сайт установы |
На працягу 2023/2024 навучальнага года |